Jak ulepszyć swoje filmy na Youtube?
Odpowiadaj na potrzeby swojej społeczności
Zasada numer jeden YouTube: zawsze odpowiadaj na najważniejsze komentarze do swoich filmów, aby pokazać, że jesteś aktywnym użytkownikiem i angażujesz się w życie społeczności.
Chociaż czasami może się zdarzyć, że w komentarzach pojawi się troll, prawda jest taka, że komentarze dostarczają wielu informacji na temat tego, co lubią twoi widzowie i czego potrzebują od twojego kanału, więc zawsze bierz je pod uwagę. Ponadto, chętnie słuchając i odpowiadając na pytania, dajesz wyraz zaufaniu i bliskości oraz zachęcasz użytkowników do ponownego zadawania pytań.
Opracuj styl swojej marki
Bardzo ważne jest, aby Twój kanał od początku miał jasno określony ton i styl oraz abyś stosował się do niego konsekwentnie, dlatego przemyśl dokładnie grafikę, kolory, rodzaj oświetlenia itp. Rozwinięta estetyka ułatwia użytkownikom szybkie rozpoznawanie Twoich filmów, nawet jeśli nie są na Twoim kanale. W ten sposób staną się oni lojalni wobec kanału, a wizerunek Twojej marki zostanie wzmocniony.
Zadbaj o miniaturki
Miniatury są o wiele ważniejsze, niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Gdy użytkownik szuka określonego terminu w serwisie YouTube, pojawia się lista wyników z miniaturami różnych filmów, więc jeśli Twoje miniaturki są atrakcyjne, będzie więcej szans, że użytkownik w nie kliknie. Kluczem do stworzenia dobrej miniaturki są:
- Powinna pojawić się jakaś osoba.
- Powinien pojawić się tytuł filmu, aby nadać jej bardziej opisowy charakter.
- Powinna odpowiadać ogólnej estetyce filmu i marki.
Ujęcia z bliska i ton rozmowy
Podczas filmowania należy wziąć pod uwagę kilka ważnych czynników, takich jak oświetlenie i jakość dźwięku. Planując nagranie wideo, należy pamiętać, że zaleca się robienie zbliżeń danej osoby i kierowanie wzroku bezpośrednio w stronę kamery. Ta prosta sztuczka pomaga stworzyć bliskość i sprawiać wrażenie, że rozmawiamy bezpośrednio z osobą oglądającą film. W ten sam sposób staraj się używać tonu rozmowy, tak jakbyś tłumaczył coś przyjacielowi. Jeśli zastanawiasz się jaki sprzęt, lub telefon komórkowy wybrać do filmowania – polecamy serwis: fonopolis.pl/
Nadaj swojemu kanałowi osobisty charakter
To, że na kanale YouTube publikowane są treści biznesowe, nie oznacza, że powinny być one bezosobowe. Wręcz przeciwnie, jeśli chcesz dotrzeć do odbiorców, musisz nawiązać z nimi kontakt na bardziej ludzkim poziomie.
Jeśli regularnie śledzisz losy youtuberów, z pewnością zauważyłeś, że wielu z nich ma unikalne hasło, które ich identyfikuje, lub gest, lub muzyczny symbol… Zastanów się więc, w jaki sposób możesz włączyć te elementy do swojego kanału, aby wyróżnić się na tle innych.