Jak zoptymalizować Google Moja Firma?
Wypełnij wszystkie informacje o swojej dzialałności
Pierwszym krokiem do optymalizacji Google Moja Firma jest upewnienie się, że potencjalni klienci znajdą wszystkie potrzebne im informacje. Przyjrzyj się więc uważnie tym częściom swojego profilu:
- Nazwa firmy
- Adres firmy
- Aktualne godziny otwarcia
- Numer telefonu służbowego
- Twoja strona internetowa
- Oferowane usługi i produkty
- Kategoria, do której należy przedsiębiorstwo
- Atrybuty firmy (np. „dostawa do domu” lub „bezpłatny dostęp do sieci WIFI”)
- Najczęściej zadawane pytania
- Prześlij swoje najlepsze zdjęcia i filmy
Powszechnie wiadomo, że obraz wart jest tysiąca słów… i w przypadku Google Moja Firma jest to absolutna prawda. Firmy, które zamieszczają zdjęcia w swoich ofertach, otrzymują o 42% więcej zapytań i o 35% więcej kliknięć na ich strony internetowe – dane zebrane dzięki uprzejmości strony infostarachowice.pl
Aby rozpocząć, należy utworzyć miniaturę (zazwyczaj logo firmy) oraz duże zdjęcie główne, które będzie wyświetlane w górnej części profilu. Należy również zamieścić wysokiej jakości zdjęcia wnętrza sklepu i oferowanych produktów. Pamiętaj, że aby jeszcze bardziej wyróżnić swój profil, możesz także zamieścić filmy wideo.
Zdobądź wysokiej jakości recenzje
Ocena w gwiazdkach jest jednym z najważniejszych aspektów przyciągania klientów, dlatego warto skupić się na zdobywaniu dobrych recenzji. Aby to zrobić, zachęć swoich stałych klientów do komentowania i ułatw im to, umieszczając na swojej stronie internetowej krótki link i wezwanie do działania. Warto także szybko reagować na recenzje. Pamiętaj, że w zamian za recenzje nie możesz oferować zniżek ani gratisów.
Sprawdź swoje pytania i odpowiedzi
Sekcja pytań i odpowiedzi jest bardzo przydatnym źródłem informacji dla obecnych i potencjalnych klientów. Szybkie i skuteczne reagowanie na pytania pomoże Ci w zdobyciu nowych klientów.
Częste moderowanie tego działu jest bardzo ważne, ponieważ każdy użytkownik może zadać pytanie lub udzielić odpowiedzi. Ustaw powiadomienia, aby być na bieżąco z nowościami, i staraj się odpowiadać na nie samodzielnie, kiedy tylko jest to możliwe. Pamiętaj, że możesz również głosować na swoje własne pytania i odpowiedzi.
Regularnie zamieszczaj nowe treści
Regularne publikowanie treści w usłudze Google Moja Firma zwiększa konwersje, poprawia rankingi Google, zwiększa poziom interakcji i generuje nowe kontakty. Dlatego pamiętaj, aby aktualizować swój profil o wszystkie najnowsze informacje: nowe produkty i usługi, wydarzenia, oferty…
Aktywuj przesyłanie prywatnych wiadomości
Jeśli w usłudze Google Moja Firma włączysz opcję wysyłania wiadomości, użytkownicy będą mogli kontaktować się z Tobą bezpośrednio. Dzięki temu będą wiedzieli, że jesteś dla nich dostępny, co pomoże Ci uzyskać więcej konwersji.