Porady w celu znalezienia pracy na portalach społecznościowych
Sieci społecznościowe stały się powszechnymi formami interakcji, miejscami gdzie wiele osób wchodzi w interakcje z przyjaciółmi, rodziną, znajomymi i współpracownikami w szkole lub pracy. 77% użytkowników internetu twierdzi, że kupuje produkty jakiejś parki z powodu reklamy na portalach społecznościowych, a około 50% uważa, że miała ona duży wpływ na ich zakupy.
Serwisy społecznościowe są wizytówką; wizytówką, która zwiększa szanse na znalezienie pracy. Coraz więcej firm i rekruterów zwraca się do portali społecznościowych, aby dowiedzieć się więcej o kandydatach, oglądając i analizując ich profile na portalach społecznościowych i blogach, aby znaleźć talenty lub odrzucić aplikacje. Firmy coraz bardziej cenią sobie wiedzę swoich pracowników na temat portali społecznościowych i blogowania, aby stać się ambasadorami marki. Dlatego ważne jest, aby wykorzystać media społecznościowe do poprawy wizerunku osobistego i zawodowego, a tym samym przyciągnięcia uwagi firm i rekruterów.
Dlatego dzielimy się tymi wskazówkami, które pomogą Ci osiągnąć sukces w poszukiwaniu pracy na portalach społecznościowych:
Zaktualizuj swój profil na portalu społecznościowym – aktualizacja LinkedIn, Facebooka i Twittera, szczególnie w obszarze profilu użytkownika lub wyszukiwania ofert pracy jest bardzo ważnym pierwszym krokiem. Niepełny profil LinkedIn prawdopodobnie spowoduje, że pracodawca nie zwróci uwagi na Twój profil. Uwidocznij Twoje talenty i umiejętności oraz pokaż swoje mocne strony na wszystkich profilach społecznościowych.
Projektowanie logo na stronę internetową
Zadbaj o profesjonalne zdjęcie profilowe – posiadanie profesjonalnego wizerunku jest bardzo ważne. Zainwestuj w profesjonalnego fotografa i wgraj schludne zdjęcia na wszystkie swoje profile. Unikaj używania prowokacyjnych zdjęć na Facebooku, Twitterze lub innych portalach społecznościowych. Profil bez zdjęcia jest zauważany przez rekruterów o 60% mniej. Zadbaj o swoje ubranie, powinno być zgodne z twoim sektorem zawodowym.
Dbaj o swój wizerunek w serwisach społecznościowych – rekrutujący przeszukują wszystkie Twoje portale społecznościowe. Wiele osób dyskwalifikuje kandydatów do pracy po tym, jak zobaczą coś niestosownego na ich profilach w serwisach społecznościowych. Uważaj więc na zdjęcia, których używasz, unikaj pisania wulgaryzmów, skandalicznych informacji lub zdjęć, wyśmiewania się ze współpracowników, narzekania na swoją obecną pracę lub szefa. Bądź profesjonalistą i zastanów się, zanim cokolwiek napiszesz.
Używaj odpowiedniego języka – zawsze staraj się poprawnie używać języka, to znaczy dbaj o pisownię, gramatykę i pismo w profilach, na których będziesz szukał pracodawcy. Nie ma znaczenia, czy jesteś dziennikarzem, inżynierem lub księgowym, pisownia tweetów i postów musi być nieskazitelna.
Jeśli ma się smykałkę do obsługi mediów społecznościowych, nie trudno jest znaleźć zatrudnienie w tej branży.