Projektowanie logo na stronę internetową
Projektowanie logo jest zadaniem, które często nie otrzymuje takiej uwagi, jaką powinno, a jego łatwe opracowanie za pomocą narzędzi graficznych sprawia, że niejeden uważa, że jest to prosta praca do wykonania. Chociaż w praktyce zaprojektowanie logo może być łatwe, to jednak rezultaty jakie osiągniesz nie będą dobre, jeśli nie zainwestujesz niezbędnego czasu, aby zaprojektować je prawidłowo.
Stworzenie niezapomnianego logo jest zadaniem, które niewielu może wykonać z powodzeniem. Zawsze pamiętaj, że logo jest wizerunkiem, który twoi odbiorcy zapamiętują. Jeśli naprawdę chcesz, aby logo Twojej firmy zrobiło dobre wrażenie, konieczne jest zrozumienie serii podstawowych koncepcji, które muszą towarzyszyć projektowi.
Nie trzeba przesadzać i przeciążać logo różnymi stylami, czasami mniej znaczy więcej. Proste logo zawsze będzie łatwiejsze do zapamiętania niż zbyt wyszukane, im bardziej złożone jest logo, tym trudniej będzie je powiązać z marką. Prosty projekt nie musi nawet zawierać nazwy marki, może to być ikona, litera lub inicjały, co ułatwia kojarzenie elementów.
Bądź kreatywny.
Przy projektowaniu logo nie ma nic lepszego niż bycie kreatywnym, jeśli zachowamy statyczną postawę, w której zawsze chcemy projektować przy użyciu tego samego wzoru i tych samych elementów, możemy odnieść sukces w kilku projektach, ale w przyszłości nasza praca ulegnie stagnacji, a nasze logotypy zaczną wyglądać nieatrakcyjnie. Aby pozostać w pamięci naszych klientów, musimy wykazać się kreatywnością, pamiętać, że naszymi użytkownikami będą ludzie z różnych części świata, o różnym pochodzeniu i różnych formach edukacji, więc nasze logo musi być również uniwersalne.
Zachowaj wszechstronność.
Projektując logo należy mieć na uwadze wszechstronność, gdyż pozwala ona na tworzenie stylów i efektów, które nie muszą być później zmieniane w celu dostosowania do potrzeb klienta. Pamiętaj, że firmy nie tylko używają logo na swojej stronie internetowej, drukują również reklamy czy wizytówki, więc Twoje logo musi być w stanie dostosować się do medium.